Alla inlägg den 23 september 2011

Av mirva roivainen - 23 september 2011 16:33

Idag börja jag med Samuel att vara blöjfri på dagarna...oj oj vad har jag gett mig inpå ?

Massor med olyckor, men det gör inget :) Idag har han gjort sin första riktiga A i toan :) han blev ledsen först att det kom en massa skvätt upp på rumpan...mamma breve som börja asgarva....han var inte gla på mig alls att jag skratta. Jag bara skratta och försökte beröma han samtidigt, de var inte lätt vill jag säga.

  Jag hamnade i skratt som inte gick sluta alls på en 20 minuter....så min son undra nog vad jag hållde på med....ja ja till slut när jag lugnat ner mig så fick han en klubba av mig.

 Sen vet jag inte om det var positivt eller negativt av att skratta så mycke...Efter det ville han ha EN BLÖJA   

Så idag första dagen blöjfri min stora grabb

Av mirva roivainen - 23 september 2011 16:21

Som sagt nu är det slut med amningen...min lillskrutt råkade BARA bita mig rejält...dock har han inga tänder, men attans va ont de gjorde. Fick inte heller loss han från bröstet så jag fick ta mitt finger i hans mungipa och få loss han :(

  Så nu tänkte jag sluta helt...men men idag fick han att ta bröstet igen, fick väldans ont i brösten :(( han blidde helnöjd, fast jag tror inte att jag har så gräddig mjölk längre.

  Så han får väl ta ibland bara jag slipper bitandet   

Sen måste jag kommit i någon hormonkurva, hormonerna börjar väl springa maraton...grinar för lilla minsta :( Skäller jag på kidsen får jagt dåligt samvete, då börjar tårarna rinna.

 Fräser gubben så blir jag arg OCH sen kommer tårarna...jisses vad händer ?!

 Härom dagen lämnade jag bort lille hjärtat "missen" till en riktigt go djurvän...kollade på fb och då fick jag syn på hjärtat och börja få tårar    i kanalen :(( tyckte han såg så sorgsen ut och ville hem till mammi (mig)    så vi får se om missen kommer hem till mig igen

Av mirva roivainen - 23 september 2011 16:14

Har ju liksom inte bloggat på ett tag, som sagt 5 barn tar tiden för mig.

Det har ju hänt saker sen sist....Den årliga Storforsmarken hade vi den 17 september, många utflyttade kommer hem till lilla byn.


I år skulle jag ut på dansen...men som sagt det blidde inte så till slut :( Gubben skulle ut så jag kom hem runt 23 tiden...men icke gick han ut !! ja ja gammla historier vill jag lägga bakom, jag försöker ta en dag i taget och glömma det som hänt.


Så nu ska jag försöka igen blogga varje dag...lovar inget men ska försöka.


Något annat har hänt, jag har fått en massa förfrågningar om att renovera och måla möbler i shabby chic...det ser lovande ut :=)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards