Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Navelsträngen är tajt !

Av mirva roivainen - 8 september 2011 08:46

Igår möblerade jag om så Hampus spjälsäng skulle vara breve min sida av sängen, för jag tänkte nu måste jag försöka ordna så att han inte är så mammig.

Han har börjat vakna lite på nätterna och de kan ju vara så att han känner mjölkdoften från mig...vem vet, kanske värt och prova.

Som sagt så la jag han i spjälsängen...han tittade som om jag vore dum, så NEJ han ville inte ligga där. Tog upp han och la breve mig, liten suck så la han sig till rätta och somnade bara på 2 minuter.

Jag har jätte svårt och börja så att han ska ligga i sin säng...för de finns väl inge bättre än och ha han breve, ligga o titta på han och pussa gonatt    Han har handen också vid bröstet mitt, känner väl självklart om jag ligger där ;)

Är det verkligen så här, när det är den sista bebben tro ? Han kommer nog ligga breve om 1 år också...he he he fast de kanske inte gör något.

Fast nu ska jag försöka sluta amma, har börjat med gröt lite...fast gröt är ju inte lika gott som mammis mjölk.

Konstig nog så har jag mjölk än och de räcker också för han går upp i vikt, de andra har mjölken börjat sina faktiskt helt vid 3 månaders ålder. Hampus är redan över 4 månader.

Jag tror mig att jag stressar mindre denna gång, har inte tränat 100% heller, tar städning, tvättning så som de kommer.

Nej nu ska jag väcka lillskrutten, måste iväg och leverera lite Partylite ljus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirva roivainen - 23 september 2011 16:33

Idag börja jag med Samuel att vara blöjfri på dagarna...oj oj vad har jag gett mig inpå ? Massor med olyckor, men det gör inget :) Idag har han gjort sin första riktiga A i toan :) han blev ledsen först att det kom en massa skvätt upp på rumpan...m...

Av mirva roivainen - 23 september 2011 16:21

Som sagt nu är det slut med amningen...min lillskrutt råkade BARA bita mig rejält...dock har han inga tänder, men attans va ont de gjorde. Fick inte heller loss han från bröstet så jag fick ta mitt finger i hans mungipa och få loss han :(   Så nu t...

Av mirva roivainen - 23 september 2011 16:14

Har ju liksom inte bloggat på ett tag, som sagt 5 barn tar tiden för mig. Det har ju hänt saker sen sist....Den årliga Storforsmarken hade vi den 17 september, många utflyttade kommer hem till lilla byn.   I år skulle jag ut på dansen...men som...

Av mirva roivainen - 12 september 2011 12:31

  MINNEN FRÅN FÖRR AV MIN BROR    Jag vill minnas alla de stunderdå vi var tillsammans vi tvådet är minnen man aldrig glömmeroch som aldrig vi åter kan fåJag kan höra de ljuva ordensom du viskade till mig just dådet var stunder då lyckan levdeoch s...

Av mirva roivainen - 11 september 2011 21:58

Jag har bestämt mig nu... Jag ska ha min BOERBOEL valp nästa år, så tidigt som möjligt  :) Denna underbara ras, man blir ju helt sjuk när man läser. Nu har jag troligen hittat Kenneln också, de finns bara 3 st aktiva kennlar som föder upp Boerboe...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards